Termeni și condiții

1. Declinarea responsabilitatii
Continutul site-ului www.kubex.ro a fost alcatuit in colaborare stransa cu reprezentantii marcilor care se gasesc pe site. Rareori exista erori in prezentarea acestora, pentru care ne cerem anticipat scuze si va multumim pentru identificarea lor. S-au depus eforturi mari pentru a minimaliza toate greselile care pot aparea din editarea electronica sau manuala a informatiilor prezentate.
Valoarea maxima a obligatiilor Societatii fata de orice client in cazul nelivrarii sau livrarii necorespunzatoare este valoarea sumelor incasate de Societate de la clientul respectiv.

2. Comercializarea bunurilor
Similar reglementării anterioare, termenul de garanție pentru un bun este de 2 ani de la data livrării. Este interesant de punctat faptul că, în proiectul de ordonanță de urgență supus consultării publice, termenul propus a fost de 5 ani, însă acesta nu a fost păstrat în forma finală a ordonanței. Spre deosebire de reglementarea anterioară însă, OUG 140/2021 nu mai prevede posibilitatea ca, în cazul bunurilor a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul de garanție să fie redus la această durată. De asemenea, OUG 140/2021 nu mai prevede nici termenul minim în care consumatorul să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate (în reglementarea anterioară fiind prevăzut un termen de 2 luni de la constatare).
Mai departe, noua reglementare vine în sprijinul consumatorului final și stabilește termenul prezumției referitoare la existența neconformității la momentul livrării bunului dacă neconformitatea este constatată în termen de 1 an de la livrare (față de 6 luni în reglementarea anterioară).
O noutate intervine pentru bunurile cu elemente digitale pentru care contractul de vânzare prevede furnizarea continuă de conținut digital sau de servicii digitale, vânzătorul fiind răspunzător pentru orice neconformitate a conţinutului digital sau a serviciului digital care intervine sau este constatată în termen de 2 ani pentru bunurile care au o durată medie de utilizare de până la 5 ani, respectiv de 5 ani pentru bunurile care au o durată medie de utilizare mai mare de 5 ani. Dacă furnizarea este pentru o perioadă de peste 5 ani, vânzătorul răspunde pentru orice neconformitate a conținutului sau serviciului care intervine sau este constatată pe parcursul perioadei în care conținutul sau serviciul trebuie să fie furnizat conform contractului.
2. Reglementarea în mod expres a comercializării bunurilor cu elemente digitale
Cum am anticipat, OUG 140/2021 reglementează, în mod expres, cadrul privind comerțul cu bunurile ce conțin elemente digitale, creând astfel drepturi și obligații corelative ale consumatorilor, respectiv ale vânzătorilor. Bunurile cu elemente digitale sunt definite ca fiind orice obiect corporal mobil care încorporează un conținut digital sau un serviciu digital sau este interconectat cu acestea, astfel încât, în absența respectivului conținut digital sau serviciu digital, bunul nu și-ar putea îndeplini funcțiile. Cu titlu de exemplu, în această categorie de bunuri pot fi incluse electrocasnicele inteligente, telefoanele mobile sau ceasurile inteligente.
Menționăm că OUG 140/2021 nu se aplică contractelor privind furnizarea de conținut digital sau de servicii digitale, ca de exemplu cazurilor în care se convine în mod expres cu privire la cumpărarea de către consumator a unui telefon inteligent fără un sistem de operare specific și, ulterior, consumatorul încheie un contract pentru furnizarea unui sistem de operare din partea unui terț. Ordonanța de Urgență 141/2021, care a intrat în vigoare la 9 ianuarie 2022, conține prevederi referitoare la contractele de furnizare de conținut digital sau servicii digitale.
Prin crearea unui cadru specific privind vânzarea bunurilor menționate mai sus, OUG 140/2021 stabilește o serie de obligații pentru vânzător, precum obligația de a se asigura că a informat consumatorul cu privire la actualizări și că acestuia îi sunt furnizate actualizări, inclusiv actualizări de securitate, care sunt necesare pentru a menține conformitatea acelor bunuri. De exemplu, în cazul în care un anunț publicitar ar prezenta un televizor inteligent ca integrând o anumită aplicație video, vânzătorul care comercializează un astfel de produs are obligația de a informa consumatorii care au achiziționat produsul despre actualizările aplicației video.
3. Cerințele obiective și subiective privind conformitatea unui bun
OUG 140/2021 detaliază cerințele de conformitate ale unui produs, acestea fiind descrise, în legislația anterioară, de o manieră formală. Astfel, cerințele de conformitate sunt împărțite în două categorii, anume:
i. cerințe obiective de conformitate, care vizează o serie de condiții minime pe care trebuie să le îndeplinească bunul achiziționat, precum bunul să posede calitatea şi să corespundă descrierii unei mostre sau unui model pe care vânzătorul l-a pus la dispoziția consumatorului înainte de încheierea contractului; și
ii. cerințe subiective de conformitate, care vizează calitățile bunului în baza prevederilor contractuale agreate cu consumatorul.
4. Măsuri corective în cazul constatării unei neconformități
Similar reglementării anterioare, în situația constatării unei neconformități, consumatorul poate beneficia de reparația sau înlocuirea produsului defect. Totuși, spre deosebire de legislația anterioară, care reglementa dreptul consumatorului de a solicita, în primul rând, reparația produsului, OUG 140/2021 dă consumatorului posibilitatea de a opta între reparație și înlocuire, cu excepția situației în care măsura aleasă ar fi imposibilă sau ar impune vânzătorului costuri disproporționate.
Mai departe, noua reglementare clarifică și detaliază situațiile în care consumatorul poate cere (și obține) reducerea prețului pentru bunul achiziționat ori încetarea contractului prin care l-a achiziționat, în caz de neconformitate.
În plus, OUG 140/2021 prevede, în mod expres, dreptul consumatorului de a alege măsura corectivă în situația în care neconformitatea este constatată în scurt timp de la livrare, însă fără a depăși un termen de 30 de zile calendaristice.
5. Redefinirea prezumției de lipsă a conformității
Dacă în reglementarea anterioară bunul putea fi considerat conform contractului de vânzare în cazul în care consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască lipsa de conformitate, legislația în vigoare nu mai menține această prevedere care lasă loc de interpretări. Astfel, OUG 140/2021 prevede că pentru ca un bun să poată fi considerat conform, la momentul încheierii contractului de vânzare vânzătorul trebuie să informeze consumatorul în mod explicit că o anumită caracteristică a bunurilor nu corespunde cerințelor obiective de conformitate, iar acesta din urmă să accepte în mod expres și separat acest lucru la momentul încheierii contractului de vânzare.
6. Garanția comercială
Similar reglementării anterioare, OUG 140/2021 permite acordarea de garanții suplimentare consumatorilor în condițiile certificatului de garanție comercială sau a celor menționate în publicitatea disponibilă înainte de vânzare.
Printre noutățile aduse de OUG 140/2021 în materia garanțiilor comerciale se numără obligația vânzătorului de a repara sau înlocui produsul defect în termen de maximum 15 zile calendaristice (legislația anterioară permitea posibilitatea vânzătorului de a determina această perioadă) sau răspunderea directă a producătorului pentru garanția comercială, în situația în care producătorul este emitentul acesteia.

3. Garantiile produselor
Produsele cumparate prin intermediul site-ului www.kubex.ro beneficieaza de garantia obisnuita a fiecarui produs in parte. Astfel, fiecare produs va fi insotit de certificatul de garantie al producatorului.
Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în termen a 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.

4. Frauda
ORICE INCERCARE DE A ACCESA DATELE PERSONALE ALE ALTUI UTILIZATOR SAU DE A MODIFICA CONTINUTUL SITE-ULUI KUBEX.RO, SAU DE A AFECTA PERFORMANTELE SERVERULUI PE CARE RULEAZA SITE-UL KUBEX.RO VA FI CONSIDERAT O TENTATIVA DE FRAUDARE A SITE-ULUI KUBEX.RO SI VA PUNE IN MISCARE CERCETAREA PENALA IMPOTRIVA ACELUIA SAU ACELORA CARE A(U) INCERCAT ACEST FAPT.

5. Litigii
Orice litigiu aparut intre Clienti si Societate va fi rezolvata prin cale amiabila. In cazul in care nu s-a reusit stingerea conflictului pe cale amiabila, competenta revine instantelor de judecata din Romania.

6. Date personale
Informatiile utilizatorilor site-ului www.kubex.ro vor putea fi folosite numai pentru comunicari comerciale cu SC PREMIUM APPLIANCES SRL sau cu partenerii acestuia.
Orice date specifice privitoare la situatia si starea produselor se pot obtine contactandu-ne prin email / telefon, la coordonatele cuprinse in prezentul site.

"Legislaţia aplicabilă privind protecția Datelor" înseamnă Legea nr. 677 din 21/11/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulație a acestor date, modificată si completată, Regulamentul (EU) nr. 679/2016 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE ("RGPD"), orice lege care implementeaza RGPD sau reglementează protecția datelor cu caracter personal în România, precum și orice decizii, ordine, regulamente sau reglementări emise de Autoritatea de Supraveghere sau alte autoritati competente de reglementare si care sunt menite sa protejeze drepturile si libertatile fundamentale ale persoanelor vizate si, in particular, dreptul acestora la intimitate cu privire la prelucrarea datelor, aplicabile în România.
Pentru stocarea adreselor de email ale cumparatorilor Compari (Online Comparison Shopping Kft.1074 Budapesta, Rákóczi út 70-72, CUI: HU24868291, Reg.Comertului: 01-09-186759) detine statutul de persoana imputernicita in vederea transmiterii chestionarelor de evaluare in cadrul Programului Magazin de Incredere. Dupa efectuarea unei cumparaturi aici, Compari va primi adresa de email a cumparatorului. Motivul transmiterii datelor: solicitarea si afisarea feedbackului cumparatorului. Adresa de email transmisa este gestionata, stocata de Online Comparison Kft in temeiul unui contract scris si respectand conditiile necesare protectiei datelor.

7. Disponibilitatea si pretul produselor
Ofertele si produsele prezentate pe site-ul www.kubex.ro sunt disponibile in limita stocului atat al firmei cat si al producatorilor, iar preturile pot fi modificate fara o comunicare prealabila.
Termenele de livrare variaza de obicei intre 24 ore si 5 zile lucratoare, in functie de locatia produselor,disponibilitatea in stocul furnizorilor/producatorilor si de adresa dvs.De asemenea termenul de livare poate varia intre 20 si 30 zile in cazul produselor Miele. Rareori, perioada de livrare poate depasi 5 zile, cu exceptia cazurilor de forta majora *.
* Prin forta majora se inteleg fenomene meteorologice speciale si lipsa stocului la producator , care fac imposibila aprovizionarea/livrarea produselor.
In cazul in care preturile sau alte detalii referitoare la produse au fost afisate gresit, inclusiv din cauza faptului ca au fost introduse gresit in baza de date, ne alocam dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta, daca livrarea nu s-a efectuat inca.
Promotiile si reducerile de pret oferite utilizatorilor www.kubex.ro nu se pot cumula cu alte promotii si/sau reduceri existente in magazinele firmei.
Ratele afisate pe site sunt calculate prin programul de finantare al partenerilor, pe o perioada de pana la 60 de luni. In cazul telefoanelor mobile, ratele sunt calculate pe o perioada de 36 luni.
Data incheierii contractului de vanzare la distanta intre www.kubex.ro si client este considerata data emiterii documentului fiscal (bon/factura) de catre KUBEX.

8. Returnarea produselor
Consumatorul poate solicita returnarea produselor in urmatoarele situatii:
• Produs ce nu este conform cu specificatiile de pe site. Daca produsul comandat se dovedeste a nu fi conform cu specificatiile din oferta noastra, Consumatorul poate solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii. Daca se agreeaza inlocuirea cu un produs de o valoare mai mare, va plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai mica, veti primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor. Costurile de retur si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de KUBEX.
• Produse ce au fost livrate gresit. Livrarea altor produse decat cele solicitate trebuie semnalata imediat, iar Consumatorul va refuza receptia. Consumatorul poate solicita returnarea acestuia pentru inlocuire, iar daca produsul nu mai este pe stoc, poate opta pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii. Daca se agreeaza inlocuirea cu un produs de o valoare mai mare, va plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai mica, veti primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor. Costurile de retur si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul, sunt suportate de KUBEX.
• Renuntarea la cumparare
Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv,in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau,in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.
Pentru analizarea solicitarii de retur/inlocuire, clientul va completa Formularul de retur comanda online si il va expedia catre adresa de e-mail [email protected], urmand a primi un raspuns din partea conducerii KUBEX in maxim 2 zile lucratoare. In cazul solicitarii unui alt produs se va achita diferenta de pret, daca produsul este mai scump. In situatia in care clientul opteaza pentru un produs mai ieftin, diferenta de pret nu se va returna. KUBEX va trimite produsul solicitat la schimb numai dupa ce Clientul a returnat produsul cumparat initial, daca acesta indeplineste conditiile de returnare specificate mai jos. Rambursarea contravalorii produsului ori, dupa caz, inlocuirea acestuia, se va face in cel mult 14 de zile calendaristice de la retur. Returnarea banilor ori, dupa caz, inlocuirea produselor fara penalitati si fara invocarea unui motiv, se poate efectua in urmatoarele conditii:
• In cazul in care produsele au un sigiliu specific categoriei (de ex IT&C, unde sigiliul este aplicat de producator direct pe produs), acesta nu are voie sa fie desfacut. Desigilarea acestuia duce automat la pierderea garantiei, conform conditiilor mentionate de producator in certificatul de garantie, cat si la imposibilitatea de a fi returnat conform OG34/2014.
• Starea produselor achizitionate trebuie sa fie la fel in momentul receptiei:
- ambalarea in conditii optime pentru trensport a produsului
- accesoriile complete
- consumabile originale sigilate
- documentele aferente achizitiei (instructiuni de utilizare, certificat de garantie, documente fiscale)
• In cazul aparatelor care utilizeaza consumabile (conform manualului de utilizare si certificatului de garantie), returnarea acestora se poate face daca produsul prezinta aceleasi caracterisitici ca in momentul receptionarii produsului (de ex. cartus original sigilat).
• In cazul aparatelor de ingrijire personala (epilatoare, aparate de ras etc), returnarea poate fi facuta in urma unei expertize care sa confirme mentinerea conformitatii din momentul achizitiei (din punct de vedere estetic si functional, sanitar, uzura morala).
• In cazul produselor pentru care la livrare se efectueaza proba, Consumatorul nu le poate returna cu defecte estetice sau defectiuni datorate utilizarii neadecvate.
Vanzatorul isi rezerva dreptul ca, in momentul receptionarii produsului de la client, daca se constata lipsa de conformitate (produsul nu mai prezinta aceleasi caracterisitici ca in momentul achizitionarii : estetic, functional sau consumabile sigilate), sa trimita produsul clientului, in aceeasi stare in care a fost returnat, pe costurile acestuia sau sa solicite expertiza si deviz de cost unitatii autorizate de furnizor pentru a readuce produsul la conformitate. Contravaloarea serviciilor de readucere la conformitate va fi retinuta din contravaloarea produsului, clientul fiind anuntat in prealabil. Rambursarea contravalorii produsului conform reglementarilor legale se va face in cel mult 30 de zile de la retur.
Aceste dispozitii se aplica conf. O.G. 34/2014, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta.
In toate cazurile returnarii/inlocuirii produselor ca urmare a renuntarii la cumparare, costurile de returnare/inlocuire sunt suportate de catre client. Renuntarea la cumparare in mod repetat va putea fi considerata un abuz. In cazul in care pentru produs este emis un certificat de garantie si se constata neconformitatea in perioada de garantie, se va dispune masura reparatorie cu respectarea OG 21/1992, O.G. 9/2016 si a altor dispozitii legale in vigoare.
Produse de SEZON – Aere conditionate fixe In cazul aparatelor de aer conditionat fixe, daca produsul a fost instalat de catre personal autorizat (in conformitate cu informatiile mentionate pe certificatul de garantie) sau neautorizat (in urma optiunii clientului), reglementarile legale mentionate in OG 34/2014 nu se mai aplica. Orice actiune de instalare se finalizeaza prin prezentarea instructiunilor de utilizare si intretinere, prin prezentarea modului de folosire si prin predarea aparatului in perfecta stare de functionare, clientul dandu-si acordul pentru amplasamentul aparatului.
Nota: In orice situatie de returnare a produselor, acestea trebuie sa fie in aceeasi stare, in ambalajul si cutia originala, cu etichetele intacte si impreuna cu toate documentele care l-au insotit (factura, certificate de garantie etc.).
Nu se pot returna produsele comandate online care sunt ridicate direct din magazinele firmei, intrucat acest tip de achizitie, prin natura sa (legatura directa dintre vanzator si cumparator in momentul achizitiei) nu intra sub incidenta Ordonantei de Urgenta 34/2014, unde contract la distanta = contractul de furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant si un consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta (tehnica de comunicatie la distanta = orice mijloc ce poate fi utilizat pentru incheierea unui contract intre comerciant si consumator si care nu necesita prezenta fizica simultana a celor doua parti).

9. Comenzi in rate
Pentru achizitionarea produselor prin rate on-line, Clientii sunt de acord cu transmiterea, prelucrarea si consultarea datelor personale si a informatiilor de risc - detalii aici.
In momentul efectuarii unei comenzi on line, Clientul declara ca a luat cunostinta si este intru totul de acord cu cele mentionate mai sus.

10. Credit online Cetelem
Prin bifarea casutei "Rate CETELEM", va exprimaţi consimţământul în mod expres ca BNP Paribas Personal Finance S.A. Paris Sucursala Bucuresti (str.Clucerului nr. 78-80, sector 1, Bucuresti, J40/20815/2017, CUI 38627806) să prelucreze datele dvs. cu caracter personal completate în formular (inclusiv Cod Numeric Personal), direct sau prin intermediul operatorilor desemnaţi de către acesta, în scopul derulării raporturilor juridice create/ce vor fi create între părţi, respectiv în scopul realizării activităţii de creditare.

Refuzul (nebifarea) prelucrării datelor dvs. din câmpurile obligatorii ale formularului duce la imposibilitatea soluţionării cererii dvs.

Va sunt garantate dreptul de informare, dreptul de acces la date, dreptul de intervenţie, dreptul de opoziţie, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, pe care le puteţi exercită printr-o cerere scrisă (datată şi semnată) transmisă la sediul BNP Paribas Personal Finance S.A. Paris Sucursala Bucuresti, precum şi dreptul de va adresa către ANSPDCP în caz de încălcare a drepturilor privind datele cu caracter personal garantate de atât de către legislația națională, cât și de legislația europeană (i.e. Regulamentul General nr. 2016/679 privind Protectia Datelor cu caracter personal).

Pentru mai multe detalii si informatii despre cum sunt stocate si folosite datele si drepturile tale te rugam sa accesezi www.cetelem.ro sectiunea “Despre noi » Protectia datelor cu caracter personal.

*Cetelem este marca inregistrata a BNP Paribas Personal Finance S.A. Paris Sucursala Bucuresti.

SC PREMIUM APPLIANCES SRL